Υλοποίηση e-learning
Η απομακρυσμένη εκπαίδευση υλοποιείται με μια ποικιλία από συστήματα με το ποιο γνωστό να είναι η πλατφόρμα Moodle. Η πλατφόρμα αυτή περιέχει μια πληθώρα εργαλείων ικανά να παράγουν ακόμα και διαδραστική εκπαίδευση κάνοντας, αφ’ ενός την υλοποίηση του e-learning ποιο εφικτή και αφ’ ετέρου την παρακολούθηση του μαθήματος ακόμα ποιό ενδιαφέρουσα.
Η Υλοποίηση μιας τέτοιας διαδικασίας ξεκινά με την Οπτικοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού το οποίο περνάει σε ηλεκτρονική μορφή. Η μορφή αυτή μπορεί να είναι βίντεο, παρουσιάσεις και οτιδήποτε μπορεί να φτιαχτεί μέσω υπολογιστή.
Στην συνέχεια ο τεχνικός θα στήσει την πλατφόρμα και θα την παραμετροποιήσει με τέτοιο τρόπο σύμφωνα με τις ανάγκες του μαθήματος.
Ο εκπαιδευτικός στην συνέχεια θα ανεβάσει τα μαθήματα. Εκείνος θα χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα εργαλεία εκπαίδευσης και θα φτιάξει την δομή του μαθήματος σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν.
Στην συνέχεια περνάμε στους εκπαιδευόμενους οι οποίοι λαμβάνουν κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου όποτε το επιθυμούν και να παρακολουθήσουν το μάθημα στο οποίο έχουν κάνει εγγραφή.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην διαδικασία αυτή είναι περισσότερο υποστηρικτικός. Αυτό συμβαίνει γιατί το εκπαιδευτικό υλικό υπάρχει ήδη στην πλατφόρμα. Ο εκπαιδευόμενος μελετά την ύλη, θέτει ερωτήματα σε εικονικούς χώρους συζητήσεων, forums, και ο εκπαιδευτής απαντά στις απορροίες αυτές.
Σε όλη αυτήν την διαδικασία, γίνεται επίβλεψη από τον υπεύθυνο εκπαίδευσης, της προόδου των εκπαιδευομένων και της ανανέωσης του εκπαιδευτικού υλικού
Στην Ελλάδα υπάρχουν οι ακόλουθες λύσεις e-learning οι οποίες προσφέρουν μια ποικιλία από θέματα εκπαίδευσης.
Η απομακρυσμένη εκπαίδευση υλοποιείται με μια ποικιλία από συστήματα με το ποιο γνωστό να είναι η πλατφόρμα Moodle. Η πλατφόρμα αυτή περιέχει μια πληθώρα εργαλείων ικανά να παράγουν ακόμα και διαδραστική εκπαίδευση κάνοντας, αφ’ ενός την υλοποίηση του e-learning ποιο εφικτή και αφ’ ετέρου την παρακολούθηση του μαθήματος ακόμα ποιό ενδιαφέρουσα.
Η Υλοποίηση μιας τέτοιας διαδικασίας ξεκινά με την Οπτικοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού το οποίο περνάει σε ηλεκτρονική μορφή. Η μορφή αυτή μπορεί να είναι βίντεο, παρουσιάσεις και οτιδήποτε μπορεί να φτιαχτεί μέσω υπολογιστή.
Στην συνέχεια ο τεχνικός θα στήσει την πλατφόρμα και θα την παραμετροποιήσει με τέτοιο τρόπο σύμφωνα με τις ανάγκες του μαθήματος.
Ο εκπαιδευτικός στην συνέχεια θα ανεβάσει τα μαθήματα. Εκείνος θα χρησιμοποιήσει τα κατάλληλα εργαλεία εκπαίδευσης και θα φτιάξει την δομή του μαθήματος σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν.
Στην συνέχεια περνάμε στους εκπαιδευόμενους οι οποίοι λαμβάνουν κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα. Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου όποτε το επιθυμούν και να παρακολουθήσουν το μάθημα στο οποίο έχουν κάνει εγγραφή.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην διαδικασία αυτή είναι περισσότερο υποστηρικτικός. Αυτό συμβαίνει γιατί το εκπαιδευτικό υλικό υπάρχει ήδη στην πλατφόρμα. Ο εκπαιδευόμενος μελετά την ύλη, θέτει ερωτήματα σε εικονικούς χώρους συζητήσεων, forums, και ο εκπαιδευτής απαντά στις απορροίες αυτές.
Σε όλη αυτήν την διαδικασία, γίνεται επίβλεψη από τον υπεύθυνο εκπαίδευσης, της προόδου των εκπαιδευομένων και της ανανέωσης του εκπαιδευτικού υλικού